aktiviti petang di sekolah

assalamu'alaikum..
petang ini saya nak cite ape saye wat at sekolah ptg semalm n tadi.,

sebenar nye nak cite len. nak cite mule nye KAMIL (kemahiran amal islami)

cite nye dari ari isnin yg lepas:

"pengumuman kepada semua pelajar, hari rabu dan khamis kokurikulum ditangguhkan" kata zulhilmi merangkap penolong ketua umum.

"yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!" kata pelajar sambil tepuk tangan.

"tetapi digantikan dengan latihan kemahiran amal islami. pertandingan akan diadakan akhir bulan 3" kata zulhilmi.

"alah..................." jawab pelajar.

sye pon termasuk dlm katogeri malas nak join kamil nih, tapi apakan daya da masuk acara. acara yang saya masuk adalah kalam jamaie yang juga dikenalai sebagai musamarah. kalo korang x taw gak kan, korang taw chorus speaking? kalo taw senang lah. musamarah nih same gak ngan chorus speaking but dalam bahase arab. susah? x de lah susah sngt, kene hafal2 je.



rabu (15.2.12)


selepas solat jam 2.30 saya dan sahabat2 yg sekelas ngan saye mase form 2 tabligh 2011 kene kumpul at kelas 3 tabligh... utk membincangkan hal jamuan kelas kami...tapi malang nye x jadi

jam 3.00 ptg dapat pengumuman utk sume pi dewan, dengan malas nye n lapar nye pi lah gak. dapat surat mengatakan uruh beli buku koko... rm2.50.. so malas, bnyak agy utang x byar.


tiba mase nye berkumpul ngan kawan2 yg masuk acara kalam jamaie. agak bosan lah gak. tapi nak wat cam ne kan. x de wat pape, cume membincangkan sikit tentng teks yg nak bace n hafal.

khamis (16.2.12)

jam 3.00 ptg membincangkan ngan beberape org utk menetapkan latihan kalam jamaie pde ari nih Siti Nazifah memberi cadangan buat di kelas saya 3 Siddiq. kawan2 yg len setuju n wat pengumuman. berkumpullah sume jam 3.30 ptg. ari nih dapt teks. tajuk? rahsia lah, mane ley gtaw dulu. Alhamdulillah teks nye x lah pnjang sngt. setakat 3 muka surat penuh. n tadi sempat beri baris at teks nye coz teks nye x de baris.

balik2 umah je ngntuk (dlm bas)

sampai sini je lah dulu. kang rajin saye sambung. (bosan kan???)

No comments:

Post a Comment